Salgsbetingelser
BETTER WORKWEAR OS AS Markeveien 12 5012 BERGEN Org.nr: 935 129 788Fristen for å returneres en vare til oss på bakgrunn av angrerett er opprinnelig 14 dager fra den dagen du mottok siste vare av bestillingen din. Kjøpet er regulert av de nedenstående standard salgsbetingelser for forbrukerkjøp av varer over Internett. Forbrukerkjøp over internett reguleres hovedsakelig av avtaleloven, forbrukerkjøpsloven, markedsføringsloven, angrerettloven og ehandelsloven, og disse lovene gir forbrukeren ufravikelige rettigheter. Lovene er tilgjengelig på www.lovdata.no. Vilkårene i denne avtalen skal ikke forstås som noen begrensning i de lovbestemte rettighetene, men oppstiller partenes viktigste rettigheter og plikter for handelen.
Priser
Aller priser i NOK. Den oppgitte prisen for varen er den totale prisen kjøper skal betale. Denne prisen inkluderer alle avgifter og tilleggskostnader. Ytterligere kostnader som selger før kjøpet ikke har informert om, skal kjøper ikke bære.
Avtaleinngåelse
Avtalen er bindende for begge parter når kjøperen har sendt sin bestilling til selgeren. Avtalen er likevel ikke bindende hvis det har forekommet skrive- eller tastefeil i tilbudet fra selgeren i bestillingsløsningen i nettbutikken eller i kjøperens bestilling, og den annen part innså eller burde ha innsett at det forelå en slik feil.Betaling
Penger trekkes fra konto så snart ordren er plukket og det er laget leveringsseddel. Dersom kjøperen bruker kredittkort eller debetkort ved betaling, kan selgeren reservere kjøpesummen på kortet ved bestilling.Levering
Normal leveringstid fra pakken er sendt til den kan hentes er 3-6 dager. Avvik kan forekomme, men bestillingen blir pakket innen tre virkedager. Du får SMS/e-post fra Bring når pakken kan hentes. *Ved behov kan https://www.bring.no/kundeservice/kontakt-oss kontaktes for inntil 10 dagers ekstra hentefrist. Uavhentede pakker blir fakturert for porto tur-retur! Levering er skjedd når kjøperen, eller hans representant, har overtatt varen. Hvis ikke leveringstidspunkt fremgår av bestillingsløsningen, skal selgeren levere varen til kjøper uten unødig opphold. Varen skal leveres hos kjøperen med mindre annet er særskilt avtalt mellom partene. Forsinkelse eller manglende levering Dersom selgeren ikke leverer varen eller leverer den for sent i henhold til avtalen mellom partene, og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpslovens kapittel 5 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, kreve oppfyllelse, heve avtalen og/eller kreve erstatning fra selgeren. Ved krav om misligholdsbeføyelser bør meldingen av bevishensyn være skriftlig (for eksempel e-post).Oppfyllelse
Kjøper kan fastholde kjøpet og kreve oppfyllelse fra selger. Kjøper kan imidlertid ikke kreve oppfyllelse dersom det foreligger en hindring som selgeren ikke kan overvinne, eller dersom oppfyllelse vil medføre en så stor ulempe eller kostnad for selger at det står i vesentlig misforhold til kjøperens interesse i at selgeren oppfyller. Skulle vanskene falle bort innen rimelig tid, kan kjøper likevel kreve oppfyllelse. Kjøperen taper sin rett til å kreve oppfyllelse om han eller hun venter urimelig lenge med å fremme kravet.Heving
Dersom selgeren ikke leverer varen på leveringstidspunktet, skal kjøperen oppfordre selger til å levere innen en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse. Dersom selger ikke leverer varen innen tilleggsfristen, kan kjøperen heve kjøpet. Kjøper kan imidlertid heve kjøpet umiddelbart hvis selger nekter å levere varen. Tilsvarende gjelder dersom levering til avtalt tid var avgjørende for inngåelsen av avtalen, eller dersom kjøperen har underrettet selger om at leveringstidspunktet er avgjørende. Leveres varen etter tilleggsfristen forbrukeren har satt eller etter leveringstidspunktet som var avgjørende for inngåelsen av avtalen, må krav om heving gjøres gjeldende innen rimelig tid etter at kjøperen fikk vite om leveringen.Erstatning
Kjøperen kan kreve erstatning for lidt tap som følge av forsinkelsen. Dette gjelder imidlertid ikke dersom selgeren godtgjør at forsinkelsen skyldes hindring utenfor selgers kontroll som ikke med rimelighet kunne blitt tatt i betraktning på avtaletiden, unngått, eller overvunnet følgene av.Mangel ved varen
Hvis det foreligger en mangel ved varen må kjøper innen rimelig tid etter at den ble oppdaget eller burde ha blitt oppdaget, gi selger melding om at han eller hun vil påberope seg mangelen. Kjøper har alltid reklamert tidsnok dersom det skjer innen 2 mnd. fra mangelen ble oppdaget eller burde blitt oppdaget. Reklamasjon kan skje senest to år etter at kjøper overtok varen. Dersom varen eller deler av den er ment å vare vesentlig lenger enn to år, er reklamasjonsfristen fem år. Dersom varen har en mangel og dette ikke skyldes kjøperen eller forhold på kjøperens side, kan kjøperen i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 6 etter omstendighetene holde kjøpesummen tilbake, velge mellomretting og omlevering, kreve prisavslag, kreve avtalen hevet og/eller kreve erstatning fra selgeren. Reklamasjon til selgeren bør skje skriftlig.Retting eller omlevering
Kjøperen kan velge mellom å kreve mangelen rettet eller levering av tilsvarende ting. Selger kan likevel motsette seg kjøperens krav dersom gjennomføringen av kravet er umulig eller volder selgeren urimelige kostnader. Retting eller omlevering skal foretas innen rimelig tid. Selger har i utgangspunktet ikke rett til å foreta mer enn to avhjelpsforsøk for samme mangel.Prisavslag
Kjøper kan kreve et passende prisavslag dersom varen ikke blir rettet eller omlevert. Dette innebærer at forholdet mellom nedsatt og avtalt pris svarer til forholdet mellom varens verdi i mangelfull og kontraktsmessig stand. Dersom særlige grunner taler for det, kan prisavslaget i stedet settes lik mangelens betydning for kjøperen.Heving
Dersom varen ikke er rettet eller omlevert, kan kjøperen også heve kjøpet når mangelen ikke er uvesentlig. Selgerens rettigheter ved kjøperens mislighold Dersom kjøperen ikke betaler eller oppfyller de øvrige pliktene etter avtalen eller loven, og dette ikke skyldes selgeren eller forhold på selgerens side, kan selgeren i henhold til reglene i forbrukerkjøpsloven kapittel 9 etter omstendighetene holde varen tilbake, kreve oppfyllelse av avtalen, kreve avtalen hevet samt kreve erstatning fra kjøperen. Selgeren vil også etter omstendighetene kunne kreve renter ved forsinket betaling, inkassogebyr og et rimelig gebyr ved uavhentede varer.Oppfyllelse
Selger kan fastholde kjøpet og kreve at kjøperen betaler kjøpesummen. Er varen ikke levert, taper selgeren sin rett dersom han venter urimelig lenge med å fremme kravet.Heving
Selger kan heve avtalen dersom det foreligger vesentlig betalingsmislighold eller annet vesentlig mislighold fra kjøperens side. Selger kan likevel ikke heve dersom hele kjøpesummen er betalt. Fastsetter selger en rimelig tilleggsfrist for oppfyllelse og kjøperen ikke betaler innen denne fristen, kan selger heve kjøpet.Renter ved forsinket betaling/inkassogebyr
Dersom kjøperen ikke betaler kjøpesummen i henhold til avtalen, kan selger kreve renter av kjøpesummen etter forsinkelsesrenteloven. Ved manglende betaling kan kravet, etter forutgående varsel, bli sendt til Kjøper kan da bli holdt ansvarlig for gebyr etter inkassoloven.Gebyr ved uavhentede ikke-forskuddsbetalte varer
Dersom kjøperen unnlater å hente ubetalte varer, kan selger belaste kjøper med et gebyr. Gebyret skal maksimalt dekke selgerens faktiske utlegg for å levere varen til kjøperen. Et slikt gebyr kan ikke belastes kjøpere under 18 år.Garanti
Garanti som gis av selgeren eller produsenten, gir kjøperen rettigheter i tillegg til de kjøperen allerede har etter ufravikelig lovgivning. En garanti innebærer dermed ingen begrensninger i kjøperens rett til reklamasjon og krav ved forsinkelse eller mangler.Personopplysninger
Behandlingsansvarlig for innsamlede personopplysninger er selger. Med mindre kjøperen samtykker til noe annet, kan selgeren, i tråd med personopplysningsloven, kun innhente og lagre de personopplysninger som er nødvendig for at selgeren skal kunne gjennomføre forpliktelsene etter avtalen. Kjøperens personopplysninger vil kun bli utlevert til andre hvis det er nødvendig for at selger skal få gjennomført avtalen med kjøperen, eller i lovbestemte tilfelle.Tvister
Klager skal rettes til selger innen rimelig tid. Partene skal forsøke å løse eventuelle tvister i minnelighet.Informasjonsinnhenting og personvern
Wrks samler inn informasjon om deg gjennom registrering av kontaktinformasjon i interesseskjemaer o.l. på våre nettsider.
Vi tar ditt personvern på alvor, og vil kun bruke de opplysninger vi innhenter i overenstemmelse med personvernloven. Vi henter kun inn slik informasjon i de tilfeller hvor det er relevant for din befatning med Wrks. For eksempel ved kontakt gjennom skjema e.l.
Behandling av disse personopplysningene skjer i henhold til norsk personvernlovgivning, som har som formål å sikre dine opplysningers konfidensialitet, integritet, tilgjengelighet og kvalitet.
Vi vil aldri selge, eller utlevere din informasjon til tredjeparter for bruk i markedsføring e.l. Vi vil kun utlevere din informasjon dersom vi blir pålagt dette av politimyndigheter, med gyldig hjemmel i norsk lov.
Kontaktskjema og chat
Ved innsendelse av kontaktskjema samler vi inn den informasjonen du oppgir, (navn, telefonnummer, epost). Dette er nødvendig for at vi skal kunne ta kontakt med deg og besvare din henvendelse.
I en chat vil vi lagre ditt brukernavn og meldinger slik at vi kan besvare din henvendelse.
Informasjon vi samler inn vil ikke brukt utover dette, og vil aldri bli solgt eller overlevert til tredjeparter.
Nyhetsbrev
Dersom du godkjenner at vi sender deg nyhetsbrev, ved å aktivt melde deg på ved å oppgi din epostadresse, vil vi sende deg relevant informasjon om våre produkter, endringer i våre tjenester, aktuelle kampanjer, etc.
Du kan til enhver tid melde deg av nyhetsbrevlisten ved å trykke på en link i nyhetsbrevet.
Nettbutikk
Ved bruk av nettbutikkløsning hos Wrks må du oppgi en del informasjon, som navn, adresse, leveringsadresse, brukernavn og telefon.
Dette er nødvendig for å oppfylle vårt oppdrag til deg som kunde.
Denne informasjonen blir håndtert i henhold til norsk personvernlovgivning, som har som formål å sikre dine opplysningers konfidensialitet, integritet, tilgjengelighet og kvalitet.
Våre kjøpsvilkår kan du lese her (LINK etc.).
Betalingsinformasjonen blir behandlet av vår tredjepartsleverandør Bambora AB. Deres personvern-policy kan du lese her: https://www.bambora.com/no/no/gdpr/
Informasjonskapsler
En informasjonskapsel, ofte kalt cookie, er en liten tekstfil som lastes ned og lagres på brukers datamaskin når brukeren åpner en nettside. Informasjonskapselen brukes for eksempel til å lagre innloggingsdetaljer, huske handlekurv i nettbutikken eller registrere hvor brukeren beveger seg rundt på nettstedet.
Det finnes to typer informasjonskapsler:
- Informasjonskapsler fra førstetilbydere som opprettes av nettstedet du besøker.
- Informasjonskapsler fra tredjeparter av nettsiden du besøker, altså noen andre enn siden du besøker.
På dette nettstedet bruker vi følgende informasjonskapsler:
Nødvendige informasjonskapsler:
Vi bruker informasjonskapsler for å holde styr på økten din. Disse er nødvendig for å holde deg innlogget på tvers av de ulike sidene.
Hvis du vil fjerne informasjonskapsler (cookies) fra datamaskinen, kan du bruke disse veiledningene: